Városlista
2025. június 21, szombat - Alajos

Hírek

2018. Február 13. 16:19, kedd | Helyi
Forrás: Liszt Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola

SAJTÓKÖZLEMÉNY

SAJTÓKÖZLEMÉNY

Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ EFOP 3.3.7-17-2017-00022 „MESTERFOGÁSOK” című projekt

A Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ támogatási kérelmet nyújtott be az „Informális és nem formális tanulási lehetőségek kialakítása a köznevelési intézményekben”című EFOP-3.3.7-17 kódszámú pályázati felhívásra, amelyet az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásra érdemesnek ítélt.

A projektben részt vevő intézmények:

  • Hódmezővásárhelyi Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskola
  • Hódmezővásárhelyi Szent István Általános Iskola
  • Németh László Gimnázium, Általános Iskola

Kedvezményezett: Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ
Projekt címe: „MESTERFOGÁSOK”
Projekt azonosító száma: EFOP 3.3.7-17-2017-00022
A támogatás összege: 71 480 706 Ft
Támogatás intenzitása: 100%
Projekt megvalósítás ideje: 2018.01.01.- 2020.01.01.

A projekt célja: pályaorientáció, a munkaerő-piaci kompetenciák erősítése innovációs műhelyek keretében.

Hazánk jövőjét meghatározza az oktatás minősége. A legfontosabb cél, hogy a diákok általános műveltsége, tudásszintje megfeleljen a hazai és nemzetközi elvárásoknak, egyéni és közösségi érdekeket szolgálva használható, bővíthető tudással rendelkezzenek, a pályaválasztás, a szakma iránti érzékenyítés épüljön be a tartalmi rendszerbe. Ezért választotta a projektbe bevont mindhárom intézmény, hogy az interaktivitáson alapuló, felfedeztető módszereket alkalmazó műhelymunkán keresztül segítse a tanulók tudatos pályaorientációját. Jelen program horizontjában a pályaorientáció áll, melynek eredményeként megvalósul a tudásintegráció, az alap- és kulcskompetenciák, a munkaerő-piaci kompetenciák erősítése, és a vállalkozói készségfejlesztés.

A szabadidőben zajló informális, nem formális tanulás kihasználására törekszik a program. A projektben a tevékenységek az élménypedagógiára épülnek, fejlesztjük pedagógiai eszköztárunkat, olyan informális és nem formális tanulási módszerek és tartalmak, illetve az ehhez szükséges terek kialakítására törekszünk az iskolán belül is, amelyek gazdagítják a tanulási lehetőségeket, ami mindenki számára elérhető. Célunk, hogy tudatosan készüljenek a tanulók felnőtt életükre, a feléjük áramló információtömegből kiszűrjék a számukra használható tudást, képesek legyenek döntések meghozatalára. Az esztétikai érzék fejlesztésén túl a játék, a munka, a tanulás komplex megjelenítése által történő ismeretgazdagítás, közös alkotások létrehozása, az együttes munka örömének megtapasztalása, a kreativitás fejlesztése és a tanulók sikerélményhez juttatása kiemelt feladata a programnak

Ezek érdekelhetnek még

2025. Június 20. 07:36, péntek | Külföld

Parajd - Újabb beomlások nyomán ismét sós víz került a Korond-patakba

A vízzel elárasztott parajdi sóbánya régi részlegénél csütörtök hajnalban történt újabb beomlások nyomán ismét sós víz került a Korond-patakba, növelve annak sótartartalmát

2025. Június 20. 07:35, péntek | Belföld

Agrometeorológia: egyre súlyosabb a mezőgazdasági aszály

Egyre súlyosabb a mezőgazdasági aszály az országban és a következő 8-10 napban sem várható számottevő csapadék; egyre inkább felsejlik a 2022-es történelmi aszály rémképe

2025. Június 20. 07:33, péntek | Belföld

Nyár közepéig 131 új Credobus érkezik a MÁV Személyszállítási Zrt.-hez

Nyár közepéig 131 darab új Credobus-t ad át a MÁV Személyszállítási Zrt.-nek a Kravtex-Kühne csoport. Az első járművek már forgalomba álltak a Balaton térségében

2025. Június 20. 07:32, péntek | Belföld

NGM: hat helyet javított Magyarország az IMD nemzetközi versenyképességi ranglistáján

Magyarország hat helyet előrelépve a 48. lett a svájci IMD intézet legfrissebb nemzetközi versenyképességi ranglistáján.