Hírek
2012. Február 27. 14:01, hétfő |
Belföld
Forrás: OrientPress
Nem veszíthetik el az autósok a bónusz-fokozatukat

E hét közepéig, legkésőbb február 29-éig be kell hogy érkezzen a biztosító társaságokhoz az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díj aktuális részlete – figyelmeztet a Magyar Biztosítók Szövetsége.
A biztosítók január 1-jétől ugyan már kockázatban állnak – kár esetén helytállnak -, de a törvény 60 napos türelmi időt ad a díj rendezésére – hívja fel rá a figyelmet a szövetség.
Az aktuális díjrészlet mellett természetesen az adott időszakra vonatkozó baleseti adót is be kell fizetniük az autósoknak. Ez utóbbi az éves kgfb-díj 30 százaléka, de legfeljebb napi 83 forint lehet. 2011. július 1-jétől lépett életbe az új bónusz-malusz szabályozás, amely szerint a gépjárművek üzembentartóinak bónusz-malusz besorolását a Központi Kártörténeti Nyilvántartó Rendszer kezeli és tartja nyilván. Az új rendszer igazi tesztelésére, „csúcsra járatására” a tavaly év végi biztosítóváltáskor került sor.
Nem zárható ki, hogy a díjfizetéssel kapcsolatos 60 napos türelmi idő lejártakor még lesznek olyan ügyfelek, akik a tavalyi kampányban biztosítót váltottak, de a korábbi biztosítójuknál elért bónusz fokozatukat valamilyen okból eddig még nem sikerült „bevinni” a KKNYR-rendszerbe. Így az „új”, választott biztosító a rendelet előírásai szerint kénytelen az ügyfél által közölt besorolás helyett A0 fokozatra módosítani az ügyfél besorolását.
Fontos felhívni a figyelmet arra, hogy az ügyfelek ilyen okok miatt nem veszíthetik el bónuszfokozatukat! A jogszabály kimondja, hogy az autósok a kármentes időszakhoz igazodó díjkedvezményre – bónuszfokozatra – jogosultak. A MABISZ a probléma megnyugtató kezelése érdekében kikérte a rendeletet kiadó Nemzetgazdasági Minisztérium állásfoglalását, amely megerősítette a fenti jogszabály-értelmezést.
Mindezek alapján a biztosítók és szövetségük szeretné az ügyfelek együttműködését kérni annak érdekében, hogy az adatok megnyugtató módon bekerüljenek a Központi Kártörténeti Nyilvántartó Rendszerbe. Ha tehát az „új”, választott biztosítójuk kéri, hogy az adataik tisztázása érdekében vegyék fel a kapcsolatot a „régi”, korábbi biztosítójukkal, akkor ezt minél előbb tegyék meg a mielőbbi megnyugtató megoldás érdekében. A biztosítóknak ugyanis a szigorú titoktartási szabályok nem engedik meg, hogy egymás között kicserélve ezeket az adatokat, maguk hajtsák végre a javítást. Ha azonban a „régi” biztosító a helyes, korrigált adatokat felviszi a rendszerbe, az „új” biztosító ezek alapján – a minisztérium állásfoglalása alapján – visszamenőlegesen is jogosult a valós bónusz-osztályba sorolni az autóst.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. Június 20. 07:35, péntek | Belföld
Agrometeorológia: egyre súlyosabb a mezőgazdasági aszály
Egyre súlyosabb a mezőgazdasági aszály az országban és a következő 8-10 napban sem várható számottevő csapadék; egyre inkább felsejlik a 2022-es történelmi aszály rémképe
2025. Június 20. 07:33, péntek | Belföld
Nyár közepéig 131 új Credobus érkezik a MÁV Személyszállítási Zrt.-hez
Nyár közepéig 131 darab új Credobus-t ad át a MÁV Személyszállítási Zrt.-nek a Kravtex-Kühne csoport. Az első járművek már forgalomba álltak a Balaton térségében
2025. Június 20. 07:32, péntek | Belföld
NGM: hat helyet javított Magyarország az IMD nemzetközi versenyképességi ranglistáján
Magyarország hat helyet előrelépve a 48. lett a svájci IMD intézet legfrissebb nemzetközi versenyképességi ranglistáján.