Hírek
2017. December 20. 15:50, szerda |
Helyi
Forrás: Gombkötő Zoltán PR menedzser
Megosztjuk a sportot
Az Invitel a közösségi médiás sportnézési szokásokat kutatta
Szívesen osztjuk meg a sporttal kapcsolatos véleményünket, de csak akkor, ha éppen felkapott témáról van szó – derült ki az Invitel sportnézési kutatásából. A 18-65 éves aktív internetezők körében végzett, nem reprezentatív felmérés többek között arra is rámutatott, hogy alapvetően passzívak vagyunk a közösségi médiában, de kiemelt sportesemények alatt szívesen hangoztatjuk a nézeteinket.

Leginkább élőben, televízión keresztül követjük a sportot, de ha ez nem lehetséges, az interneten keresztül informálódunk az események kimenetéről – derült ki az Invitel legutóbbi sportnézéssel kapcsolatos kutatásából. A felmérés szerint egyre népszerűbbek az online sportoldalak, illetve a közösségi médiából is gyakran tájékozódnak a felhasználók. Az Invitel ennek kapcsán megvizsgálta azt is, hogy miként viselkedünk a digitális térben, ha sportról van szó.
Megfigyelők és kommentátorok
Mindannyian ismerjük azt a jelenséget, amikor egy fontosabb meccs idején megtelik a hírfolyamunk „Gól!”; „Szép volt!” és ehhez hasonló bejegyzésekkel – így, ha nem is volt alkalmunk követni a mérkőzést, végső soron hamar megtudjuk az eredményt. Az Invitel kutatása szerint gyakran találkozunk a közösségi médiában sport témájú (73%) szöveges, képes vagy videós tartalommal, mégsem fejezzük ki feltétlenül a véleményünket. Bár a sportoldalak és az ismerőseink ezzel kapcsolatos bejegyzéseit szívesen olvassuk – ha a preferenciánknak megfelelő, kedveljük is –, de csupán tízből egy ember oszt meg ilyen tartalmat vagy szól hozzá a hírfolyamán megjelenő bejegyzésekhez.

Ezzel szemben a kiemelt sportesemények, világbajnokságok alkalmával egyből szurkolóvá – extrémebb esetben szakértővé – válunk, így más, aktuális témához képest gyakrabban foglalkozunk vele a közösségi oldalakon. Ezt erősíti meg az Invitel kutatása is, amely szerint ilyen időszakban három és félszeresére emelkedik a sporttal kapcsolatos hozzászólási és a megosztási arány – főleg, ha éppen magyar vonatkozású mérkőzések zajlanak.

Sportoló sztárok
A sportolók közösségi profiljainak köszönhetően betekinthetünk a mindennapjaikba, és a megosztásaik által értesülhetünk szerepléseikről, sikereikről.
„A privát szféra mellett általában közösségi ügyek is terítékre kerülnek, amióta a sportolók, játékosok aktívan használják a saját csatornáikat. Ezekkel, a klubok által ritkán ellenőrzött sportolói tartalmakkal néhány óra alatt világméretű kampányokat lehet életre hívni, komoly kihívás elé állítva a közösségi médiás kollégákat” – említette a felmérés kapcsán Éless Dénes, az Invitel online vezetője.
A legnépszerűbb hazai influencerek főleg focisták, ami nem meglepő, hiszen a digitális világban a legtöbben a labdarúgás iránt érdeklődnek. Természetesen az egyes sportágakhoz hasonlóan a sportolók népszerűsége is növekszik egy-egy kiemelt esemény alatt – de ezt követően a legtöbb rajongónak hamar alábbhagy az érdeklődése, és ezzel együtt az aktivitása is.
„A 2018-as év egyik kulcs feladata lesz a sportmarketing szakemberek számára, hogy a rendelkezésükre álló közösségi média és website forrású adatokból le tudják szűrni a szurkolóik és szimpatizánsaik – számukra releváns – jellemzőit és erre megfelelő módon reagáljanak, például a digitális- és az élménymarketing területén” – tette hozzá Éless Dénes.
Az Invitelről
Az Invitel Távközlési Zrt. az Invitel Csoport lakossági és kisvállalati ügyfeleinek nyújt professzionális szolgáltatásokat. A társaság több mint 20 év tapasztalatával a magyar telekommunikációs piac egyik meghatározó szolgáltatójaként, széles körű portfolióval áll ügyfelei rendelkezésére. Korszerű, interaktív, digitális és HD televízió-, valamint gyors internet- és megbízható telefonszolgáltatásáról ismert a lakosság körében, emellett kisvállalatokra szabott internet-, telefon-, publikus TV szolgáltatásokat és más kiegészítő telekommunikációs csomagajánlatokat is kínál. Az Invitel számos ügyfélszolgálati ponttal várja előfizetőit országszerte, székhelye Budaörsön található.
A közép- és nagyvállalati, intézményi, valamint nagykereskedelmi ügyfelek részére a társaságcsoport másik pillére, az Invitech Solutions nyújt magas színvonalú telekommunikációs és informatikai szolgáltatásokat.
Ezek érdekelhetnek még
2025. December 12. 10:38, péntek | Helyi
Két generáció, egy szenvedély: A Mihalik-bajnokcsalád
Ismerjük meg Mihalik Mirát, a még csak tizenhét éves autóversenyzőt.
2025. December 13. 07:10, szombat | Bulvár
Leprás megbetegedést igazoltak Kolozsváron egy ázsiai nőnél
Leprás megbetegedést igazoltak Kolozsváron egy ázsiai fiatal nőnél, további három lepragyanús társa pedig még megfigyelés alatt áll - közölte pénteken a Maszol.ro kolozsvári hírportál.
2025. December 13. 07:10, szombat | Külföld
Ukrajnai háború - Az Európai Unió tartósan befagyasztja az orosz állami vagyont
Az uniós tagállamok kormányait tömörítő Tanács úgy döntött, hogy meghatározatlan időre megtiltja az EU területén befagyasztott, az Orosz Központi Bankhoz tartozó eszközök Oroszországba történő visszautalását
2025. December 13. 07:09, szombat | Belföld
NAV: év végéig érdemes a kisvállalati adót választani
Jövőre még több cég választhatja a kisvállalati adót (kiva), ugyanis megduplázódik a belépési határ.
