Hírek
2018. Április 17. 13:35, kedd |
Helyi
Forrás: MÁV Magyar Államvasutak Zrt. KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG
Kutatás-fejlesztési megállapodást írt alá a MÁV-HÉV és a Dunaújvárosi Egyetem

A MÁV-csoport és a Dunaújvárosi Egyetem 2018. április 16-án kutatás-fejlesztési megállapodást kötött a „HÉV-motorvonatok műszaki rendszereinek felújításáról és optimalizálásáról”.
A 20 millió forint keretösszegű, határozatlan időre szóló szerződés aláírását alapos szakmai egyeztetések előzték meg, melyek során a MÁV-HÉV Zrt. Jármű Üzemeltetési Igazgatóságának szakemberei részletesen bemutatták a Dunaújvárosi Egyetem kutatói számára a megoldandó műszaki problémákat. Bár a régebbi járműtípusok esetében a felújítás már nem gazdaságos, de az MXA szerelvények modernizációja gazdaságilag megfontolandó, mivel innovatív korszerűsítésük után ezek akár még további 12-20 évig is üzemeltethetőek. A motorvonatok felújításának kettős célja van: egyrészt a berendezések korszerűsítése, másrészt az utasok komfortérzetének javítása.
A most megkötött szerződés összhangban van az ország újraiparosítását elősegítő Irinyi-tervvel is, amelynek egyik fő célja a kutatás-fejlesztésre fordított összegek emelése.
A kutatás-fejlesztési megállapodást a társaság részéről Sánta Zoltán üzemeltetési vezérigazgató-helyettes és Balogh László jármű üzemeltetési igazgató látta el kézjegyével. A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta: „a társaság nyitott az új generáció szakmai elképzeléseire, amelyeket ha ötvözünk a HÉV-szakemberek sokéves tapasztalatával, hatékonyan újulhat meg az elővárosi közlekedés”. Az egyetemet Dr. András István rektor és Kiss Ádám Sándor kancellár képviselte. Az intézmény rektora beszédében kiemelte: „a két szervezet a műszaki fejlesztési és innovációs kérdésekben is megtalálta a kölcsönös előnyöket, és bízunk benne, hogy a duális képzések terén is sikerül továbbfejleszteni az együttműködést”.
A szakemberek az üzemlátogatások során az alábbi főbb megoldandó műszaki feladatokat határozták meg: az utastér fűtés-szellőzésének átalakítását, a motorvonatok levegős hálózatának korszerűsítését, a kerék-sín kapcsolat optimalizálását, valamint a motorvonatokon diagnosztikai rendszerek kiépítését. Ez utóbbi azért fontos, mert jelenleg a hibák felderítése teljes egészében a karbantartó személyzetre hárul. A járművek diagnosztikai rendszerekkel történő felszerelésének köszönhetően viszont a járművezetők menet közben is visszajelzést kaphatnak a berendezések működéséről.
A partnerek egyetértenek abban, hogy az együttműködés akkor a leghatékonyabb, ha a Dunaújvárosi Egyetem elméleti és tudományos hátteret biztosító kutatói, valamint a MÁV-HÉV sokéves szakmai gyakorlattal és tapasztalattal rendelkező munkatársai szorosan együttműködve dolgozzák ki a legcélravezetőbb műszaki megoldásokat.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Június 20. 07:36, péntek | Külföld
Parajd - Újabb beomlások nyomán ismét sós víz került a Korond-patakba
A vízzel elárasztott parajdi sóbánya régi részlegénél csütörtök hajnalban történt újabb beomlások nyomán ismét sós víz került a Korond-patakba, növelve annak sótartartalmát
2025. Június 20. 07:35, péntek | Belföld
Agrometeorológia: egyre súlyosabb a mezőgazdasági aszály
Egyre súlyosabb a mezőgazdasági aszály az országban és a következő 8-10 napban sem várható számottevő csapadék; egyre inkább felsejlik a 2022-es történelmi aszály rémképe
2025. Június 20. 07:33, péntek | Belföld
Nyár közepéig 131 új Credobus érkezik a MÁV Személyszállítási Zrt.-hez
Nyár közepéig 131 darab új Credobus-t ad át a MÁV Személyszállítási Zrt.-nek a Kravtex-Kühne csoport. Az első járművek már forgalomba álltak a Balaton térségében
2025. Június 20. 07:32, péntek | Belföld
NGM: hat helyet javított Magyarország az IMD nemzetközi versenyképességi ranglistáján
Magyarország hat helyet előrelépve a 48. lett a svájci IMD intézet legfrissebb nemzetközi versenyképességi ranglistáján.