Városlista
2024. május 9, csütörtök - Gergely

Hírek

2020. Július 16. 13:07, csütörtök | Belföld
Forrás: mti

A Facebookon jelen lévő magyar kkv-k 87 százaléka aktív maradt a járvány alatt

A Facebookon jelen lévő magyar kkv-k 87 százaléka aktív maradt a járvány alatt

A Facebookon jelen lévő kis- és középvállalkozások (kkv) 26 százaléka függesztette fel tevékenységét a koronavírus-járvány miatt január és május között, egyes országokban azonban több mint 50 százalékuk kényszerült erre;

a magyar kkv-k 87 százaléka aktívan működött - derül ki a Facebook, a Világbank és a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) együttműködésével készült kutatásból.

A közösségi oldal felhasználóinak körében elkészített Future of Business Survey-ben több mint 50 ország mintegy 30 ezer kkv-vezetője nyilatkozott a koronavírus kis- és középvállalkozásokra gyakorolt hatásairól.

A Facebook szerdai közleménye szerint a magyar kkv-k 21 százaléka számolt be arról, hogy munkavállalóinak száma csökkent a koronavírus-járvány miatt, míg például az Egyesült Királyságban ugyanez az arány 28 százalék, Romániában pedig 26 százalék volt.

A női vezetésű kkv-k 7 százalékkal nagyobb valószínűséggel függesztették fel működésüket, mint a férfiak által vezetett cégek, ami Oroszországban volt tapasztalható leginkább, ahol 26 százalékos különbség mutatkozott. Csak négy országban - köztük Magyarországon - volt gyakoribb a férfiak által vezetett cégek körében a működés felfüggesztése.

Világszerte a vállalkozások 23 százaléka részesült pénzügyi támogatásban a világjárvány kapcsán, ugyanakkor jelentős eltérések mutatkoztak. Például Ausztráliában, Belgiumban és Írországban a vállalkozások mintegy 50 százaléka részesült pénzügyi támogatásban, míg Európában 30, Észak-Amerikában pedig 37 százalék. Több országban ugyanakkor kevesebb mint 15 százalékuk kapott pénzügyi támogatást.

Ugyanakkor a helyi kkv-k gyakran említették meg, hogy vagy nem férnek hozzá kellő mennyiségű információhoz, vagy az adott pénzügyi támogatás nem elérhető számukra. Kanadában 57 százalék, az Egyesült Államokban 46 százalék számolt be arról, hogy bár a támogatás rendelkezésre áll, nem éltek vele.

Számos vállalkozás tulajdonosa jelezte, hogy weboldal vagy egyéb online üzleti jelenlét felállításával alkalmazkodott a világjárványhoz. A vizsgált 54 országból 49-ben a kkv-k legalább egyharmada a felmérés készítését megelőző 30 napban digitális csatornákon bonyolította forgalma legalább negyedét, Magyarországon ez az arány 39, Németországban 31, Nagy-Britanniában 56 százalék volt.

A koronavírus-járvány súlyos hatása ellenére a kkv-k vezetői világszerte optimistán nyilatkoztak vállalkozásaik középtávú kilátásaival kapcsolatban. A felmérés időpontjában nem működő kkv-k közel háromnegyede (74 százalék) jelezte, hogy a járvány visszaszorulásával újraindítja majd tevékenységét. Magyarországon a kkv-k 63 százaléka nyilatkozott optimistán, a német vállalatok 58 százalékával és a román vállalkozások 47 százalékával szemben.

Címkék: cég, Facebook, járvány, KKV

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 09. 13:28, csütörtök | Belföld

Gulyás Gergely: Magyarország érdeke, hogy minél több kínai beruházás érkezzen

Magyarország érdeke, hogy minél több kínai beruházás érkezzen az országba - jelentette ki a Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki Kormányinfón, Budapesten.

2024. Május 09. 09:39, csütörtök | Belföld

Orbán Viktor fogadta az állami látogatásra Magyarországra érkező kínai államfőt

Orbán Viktor miniszterelnök és felesége, Lévai Anikó szerda este a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren fogadta Hszi Csin-pinget, a Kínai Népköztársaság elnökét és házastársát

2024. Május 08. 15:10, szerda | Belföld

Szijjártó Péter: a Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának

A Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának a következő évek globális fejlesztési stratégiájában - írta a külgazdasági és külügyminiszter szerdán a Facebook-oldalán.

2024. Május 08. 10:19, szerda | Belföld

Szijjártó Péter: egyre több magyar vállalat lép be a kínai piacra

Egyre több magyar vállalat lép be a kínai piacra, egyre több magyar vállalat kereskedik kínai partnerekkel, nő a turisztikai forgalom és egyre több hallgatót fogadnak kölcsönösen egyetemeink